Een lekkere en makkelijk en snel klaar te maken maaltijd. Dit gerecht kun je letterlijk binnen 10 minuten op tafel hebben staan en zit vol met goede voedingswaarden.

Door de combinatie van de eieren en schelvis krijg je een flinke lading eiwitten binnen en ook de spinazie is, naast dat het natuurlijk goed is voor je gezondheid, goed voor je spieren.

Wat betreft het brood; voor sommigen is dat misschien iets wat je alleen overdag eet, maar het kan ook prima als bron van koolhydraten bij bepaalde avondmaaltijden. Bijvoorbeeld bij een maaltijdei of zoals bij dit recept in combinatie met spinazie, eieren en schelvis.

Kies voor een stevig brood en rooster het heel kort, zodat het net een klein beetje crispy wordt. Wanneer je brood langer roostert neemt het aantal microgram acrylamide erin namelijk toe, wat kankerverwekkend kan zijn.(1)
Daarnaast vind ik het zo zelf ook gewoon lekkerder dan wanneer et helemaal hard geroosterd is.

Hieronder het recept:

1 persoon

Ingrediënten

200 gr spinazie
4 eieren
200 gr schelvis
2 boterhammen
zwarte peper

Bereiding

  1. Verhit wat kokos(olie) in een pan en bak hierin de schelvis voor circa 6 a 7 minuten op laag vuur. Keer halverwege en strooi er tijdens het bakken wat peper overheen.
  2. Verhit wat (kokos)olie in een pan en bak hierin de spinazie voor circa 3 minuten, totdat deze geslonken is.
  3. Verhit in een andere pan wat (kokos)olie en bak hierin de eieren op middelhoog vuur voor circa 3 minuten. Keer op het einde even.
  4. Rooster net voor het einde de boterhammen kort en dien alles samen tegelijkertijd op.


Referenties:

1. http://www.sciencetimes.com/articles/7709/20151116/study-warns-roasted-potatoes-toasted-bread-crispy-chips-increase-risk.htm

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *